srijeda, 22. listopada 2014.

SKITAMO: Erdut

Pogled na Dunav
Skoknuli smo malo istočnije od Osijeka (točnije 40-tak kilometara) u posjet Erdutu, malom mjestu smještenom na obroncima Daljske planine uz rijeku Dunav.  Ovaj kraj je poznat po vinogradarstvu pa ako vas put ovdje nanese svakako posjetite neke od vinskih podruma u kojima možete degustirati poznata erdutska vina. Ovdje je i sjedište Erdutske vinarije koja se može pohvaliti najvećom vinskom bačvom na svijetu kapaciteta 75 000 litara, a možete posjetiti i stari vinski podrum iz 1730. godine!



Erdut se kao naselje prvi put spominje 1335. g., a ime je dobio prema mađarskom nazivu za šumski put. Na obroncima Daljske planine nalaze se ostaci srednjovjekovnog grada iz 15. stoljeća kada je bio poznat kao Castelum Erdeed koji se s godinama većim dijelom urušio u rijeku.Ono što je ostalo su ostaci dviju kula i jedan zid. Do srednjovjekovne kule možete doći uređenim kamenim stepenicama odakle puca prekrasan pogled na okolicu, rijeku Dunav i vinogradarske brežuljke.

Castelum Erdeed


Od kule se možete spustiti drvenim stepenicama koje vode kroz šumu koja je u ovo doba godine najljepša, a puteljci vas vode sve do obale Dunava.



U Erdutu je smješten još jedan zaštićeni spomenik kulture, a to je dvorac Adamovich- Cseh iz prve polovice 19.stoljeća.

Dvorac Adamovich- Cseh




Malo smo po Erdutu prošetali našu novu pelerinu ;)


Jeste li već bili u Erdutu? Preporučujemo svakako u ovo prekrasno jesensko vrijeme, posebno ljubiteljima vina!

Maje

Broj komentara: 8 :

  1. Za vreme rata sam bila vise puta u Erdutu, jer je jedno vreme mama tamo radila.Uvek sam ga volela, posebno oko dvorca i Dunava.Zao mi je sto je dvorav zapustn, kao u Dardi.Kako bi to bilo lepo da se sredi.

    Puss

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažemo se! Toliko potencijala, ali na žalost ništa se ne koristi!

      Izbriši
  2. Poslednje fotografije su baš prave jesenje :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Fenomenalan post.. i carapice :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Sećam se da sam po dolasku u Hrvatsku želela da ga posetim jer sam od dobrih ljudi čula za vinograde, vinski podrum i spremanje zimnice :) A kad sam otišla to divno mesto je u meni probudilo tako lepe emocije. Bogato istorijom, krasnim, šarenim ljudima, pogledom na Dunav kraj koga sam odrasla s pogledom na moj dom. Baš se sećam kako sam rekla svom suprugu da bih bez problema živela u Erdutu. Bilo bi lepo kada bi se malo više zaštitila kulturna baština i bogatstva mesta. Divan post <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Misha! Drago nam je da ti se sviđa u Erdutu, i kao što si i sama rekla, bio bi još ljepši da ga malo više čuvaju i paze! ;)

      Izbriši

Voljele bi čuti vaše mišljenje!