srijeda, 15. listopada 2014.

SKITAMO: Beograd

Beograd, jedan od nastarijih gradova u Europi smješten na ušću Save i Dunava koji slovi za grad mladih, arhitekturalno je prepun suprotnosti što mu daje posebnu čar. Posjetile smo ga više puta, ali uvijek nešto na brzinu i na kratko. Ovog puta, imale smo sreću uživati u njegovoj ljepoti čitavih tri dana, što ipak nije bilo ni približno dovoljno za sve što smo isplanirale, pogotovo što posjet nije bio samo turistički već radni! Prije puta smo se temeljito pripremile i skupile informacije u čemu nam je uvelike pomogao naš prijatelj Mario (Hvala Mario!) i Iv sa bloga Slurp-O-Rama & Cutensils svojim savjetima i prijedlozima (Hvala Iv!). Znale smo što od znamenitosti želimo obići (jer bilo je i onih koji su prvi puta u Beogradu), a pomoć nam je trebala oko onim malih mjesta koja zapravo čine jedan grad! Čim smo došli počastili smo se prefinim falafelom iz Tel Aviv Hummus House-a! Ako vas put nanese u ove krajeve, ovo nikako nemojte propustiti! Stigli smo dosta kasno pa smo razgledavanje ostavili za idući dan!

Prvi dan je bilo rezerviran za Kalemegdan, fina peciva iz pekare Hleb i Kifle  i najfiniji sladoled ikad u Moritz Eis-u (sladoled od maslinovog ulja i đumbira kao da je izašao iz raja! ;))! Kalemegdan je naveći Beogradski park i najznačajniji kulturno-povijesni kompleks na samom ušću Save i Dunava u kojem bez pretjerivanja možete provesti cijeli dan u obilasku povijesnih znamenitosti ili uživanju u prirodi! Imale smo sreću da je vrijeme bilo savršeno pa je i u parku bilo dosta živo!

Idući dan smo odlučili otići na Vračar! Nakon obilaska znamenitosti i uživanja u parku Tašmajdan krenuli smo prema Čumićevoj gdje se nalazi Beograd Design District koje slovi kao umjetnički centar i modna meka mladih beogradskih dizajnera. Usput smo svratili u buregdžinicu Sarajevo, potpuno opravdano slavnu po odličnim pitama! Kavu smo popili u 'Znak-u pitanja', najstarijoj beogradskoj kavani-restoranu koja radi bez prekida od 1830ih godina! Navečer smo posjetili boemsku četvrt Skadarlija, poznatu kroz povijest kao okupljalište glumaca, pjesnika, pisaca i slikara.

Za šećer na kraju smo ostavili Savamala četvrt, jedno od najstarijih dijelova grada danas poznato kao središte beogradskih kreativaca, centar kulture, umjetnosti i dizajna! Ovdje se nalazi i Mikser House, prodajna galerija i kafić, definitivno nezaobilazno mjesto na kulturnoj mapi grada! Navečer nam je plan bio posjetiti Jazz Baštu koju smo stvarno željeli vidjeti, ali su nam u zadnji tren iskrsnule obaveze zbog kojih nismo mogli!

Imale smo sreću i da je za vrijeme naše posjete trajao Katapult shop - handmade festival na kojem su izlagali brojni domaći kreativci pa nismo imale problema sa traženjem darova! Nakon kupovine spakirale smo kofere i pozdravile se Beogradom do nekog ponovnog viđenja!

Iako imamo osjećaj da smo toliko toga propustile, boravak u ovom divnom gradu je zaista bio zabavan i mi vam ga definitivno preporučamo, ne samo zbog znamenitosti već zbog atmosfere i srdačnih domaćina zbog kojih ćete se osjećati kao da ste kod kuće i još bolje!:)

Da li ste već posjetili Beograd? Kakvi su vaši utisci?
Što bi nam preporučili za naš idući posjet Beogradu?

Pišite nam i svratite ovih dana na naš fejs gdje za vas zajedno sa našim prijateljima iz malinc-e imamo malu ali slatku nagradnu igru! ;)

Pozdrav od Maja

24 komentara :

1. Prvo moram da vam kažem da mi je baš drago što se lepo provele. :) A sada slede preporuke: Baštu morate da obiđete, to je must! :) Tu mislim i na Jazz Baštu, ali i Botaničku baštu, koja je prava oaza mira i tišine. :) Ako nas posetite u kasno proleće ili ranu jesen, onda morate otići i na Avalu. Lepo je tamo i leti, ali proleće i jesen su pravo vreme. :) Zatim na listu stavite Zemun i Gardoš kulu. :) I beogradske muzeje, naravno, Vojni, Narodni, Muzej istorije Jugoslavije, Andrićev muzej. Ma najbolje da vi dođete na neodređeno vreme i dok ne vidite sve ne puštamo vas nazad. :D :*

Odgovori
    1. Hvala puno! :) Botanička bašta nam je bila u planu, ali smo saznale da nije radila u to vrijeme, a muzeje nismo stigle zbog radnih obaveza na žalost! I ja mislim da bi bilo najbolje da dođemo na neodređeno! ;) Toliko toga Beograd nudi i uvijek nam bude žao što nismo više stigli obići!

Izbriši
  2. Jako volim taj grad i bila sam nebrojeno puta u Beogradu, ali nikada nisam imala priliku da ga onako turistički upoznam. Inspirisale ste me da sledeći put kada budem tamo prošetam do svih mesta koje do sada nisam imala prilike da posetim. :)

Ja bih vam preporučila da obiđete Dorćol i da posetite restoran 'Smokvica', oduševićete se. :)

Odgovori
    1. Hvala na prijedlozima, svakako ide na popis za idući put i drago nam je da smo te inspirirale za skitanje! ;)

3. Izgleda da smo bili na skoro svim istim mjestima u obilasku :D
    predivan je Beograd i jedva čekam nazad, nisam sve stigla obići što sam htjela :D

Odgovori
    1. A pa pratile smo mi tebe na instagramu pa smo istim putem! ;) I mi jedva čekamo nazad! :)

Izbriši
  4. Aaaaaaa, tako mi je drago i moram reći da ste obišle sve ono što treba, čak se sada ne brinem i ako sam nešto zaboravila, jer ste se snašle! Ljubim puno, a sledeći put vas ja vodim na kafu! :*

Odgovori
    1. Hvala Iv, stvarno si nam puno puno pomogla, a idući put dolazimo samo uživati pa ćemo na kavu i sladoled, obavezno! ;) :*:*

Izbriši
  5. Baš ste me obradovale kad videh da ste svratile do našeg divnog Beograda. :)
    Drago mi je da ste uživale.
    Baš ste dobar izbor napravile. Dodala bih i Gardoš sa Zemunskim kejom, ali vidim da je to neko pre mene već spomenuo.
    Mnogo je malih, slatkih mesta koja imaju dušu, tako da je jedan lokalac u ulozi vođe puta obavezna stavka za sledeći put. :)

Odgovori
    1. Hvala! :) Nadam se da ćemo idući puta imati više vremena i nekog lokalnog vodiča! ;)

Izbriši
  6. Sledeći put idemo zajedno u obilazak i nakon toga na ručak u restoranu domaće kuhinje Proleće, a uveče na baletsku predstavu u Narodnom pozorištu :)

7. Predivne slike Beograda i divan blog :)

8. Begeš u <3! Uvijek rado navratim... Odličan post, hvala na preporukama! Sladoled od maslinovog ulja i đumbira zvuči primamljivo... ;-)

Odgovori
    1. Hvala! <3 Sladoled probaj, vjerujemo da će te oduševiti! ;)

Izbriši
  9. Bogami ste bas lepo uzivale!! Slike su mnogo lepe, steta za Jazz bastu, ali kazu kako uvek treba ostaviti nesto i za sledeci put :) aaa kad smo kod sledeceg puta- jos malo po Vracaru, Zemun i kej obavezno, a i nekoga od nas lokalaca pod ruku :)

Odgovori
    1. Hvala puno! :) I imaš pravo! Sad željno isčekujemo idući posjet da obiđemo sve ono što nismo uspjele, naravno sa vodičem! ;)

Izbriši
  10. Predivne slike, lepsi nego sto je danas pod oblacima :)
    Elem, Botanicka basta otvorena je pre nedelju dana. Za sada jos nema klupa, ali kazu da ce uskoro stici ... taman za vasu sledecu posetu :)

Odgovori
    1. Hvala, hvala! :) Onda ćemo se morati uhvatiti planiranja puta! ;)

Izbriši
  11. Bas se vidi da ste uzivale. Mi smo imali lose iskustvo kad smo bili u BG pa umjesto da obilazimo grad, isli smo po bolnicama, maleni nam je dobio temperaturu :-( ali opet uspjeli smo obici Kalemegdan, Tasmajdan... sad kad sam procitala vas post ide mi se opet :-)

Odgovori
    1. Ajoj pa baš mi je žao! Idući puta mora biti bolje! ;)

Izbriši
  12. Bg izgleda savrseno kroz tvoj objektiv i mnogo mi je drago sto ti se dopada nas glavni rad.
    Ja ga nesto ne volim, mislim za zivot i to, ali ga cenim jer je imao po malo i treagicnu istoriju koja ga zaista cini velikim i posebnim.Bilo bi lepse kada bi ga umeli lepse cuvati i ceniti.

Ljub veliki iz NS

Odgovori
    1. Hvala draga! Nismo ni mi za život u velikom gradu, ali bilo nam je stvarno divno posjetiti ga! Puse tebi! ;)

Izbriši

Voljele bi čuti vaše mišljenje!