subota, 26. svibnja 2018.

DIY: Makeover starog okvira


Vidjeti potencijal u starim predmetima koje bi većina odbacila može biti korisno, ali i opterećenje, ovisno o tome koliko ste realni po pitanju raspolaganja sa slobodnim vremenom. Treba dobro znati procijeniti koji projekti su izvedivi, koliko truda, materijala i vremena treba uložiti i što ćete za to dobiti. Ako jednadžba ima pozitivan ishod i kao rezultat dobijete nešto što će uz vas biti još dugo te ako na ovaj način izbjegnete kupovinu nečeg novog, onda se svakako isplati. S druge strane, ako nemate granica i teško vam je propustiti priliku ili dobar ulov jer ćete možda jednog dana nešto od toga napraviti, a trenutno za to nemate niti vremena ni potrebu, najvjerojatnije je da ćete završiti sa hrpom stvari i započetih projekata koji vam samo zauzimaju dragocjeni prostor. Ovo govorim iz iskustva jer se i sama borim da kažem ne. S vremenom sam postala puno selektivnija. Bez obzira na to koliko mi se neka fotelja ili stolica sviđaju, koliko mi je lijep neki stari kofer, polica ili noćni ormarić, znam da za renoviranje neću u skorije vrijeme imati vremena pa takve velike projekte propuštam. Prednost dajem stvarima koje već imam, a trebaju makeover. Takav je slučaj i sa ovim starim, ofucanim okvirom koji sam našla u bakinoj kući kada smo se doselili. Bio je u dosta lošem stanju i flekav pa sam ga nakon čišćenja samo obojala u bijelo, što nije puno popravilo situaciju. Ostavljen je sa strane i nakon dugog niza godina ponovo je došao na red. Tutorial koji slijedi nije ništa posebno, ali možda će vam dati ideju po pitanju materijala koje možete koristiti za što bolje rezultate u jednostavnim makeover projektima.


Potrebno:

stari drveni okvir, struktur pasta, akrilne boje po želji, posudica za miješanje boje, kist, komadić spužvice, krep traka po potrebi.

Struktur pasta služi za 3D tj. strukturne efekte, a u ovom slučaju ju koristimo da pokrije površinu okvira koja je u dosta lošem stanju i da joj da ujednačenu, blago hrapavu teksturu. Ovu pastu možete naći u svim hobi trgovinama, a zgodna je jer se može miješati sa bojama.

Postupak:

Za početak zaštitite radnu površinu i dobro očistite okvir. Drvene okvire nikako nemojte natapati vodom već radije prljavštinu uklonite suhom ili vlažnom četkicom, zatim prebrišite vlažnom krpom pa na kraju suhom. Za slučaj da se staklo ne može skinuti, zaštitite ga krep trakom tako da ju zalijepite uz rubove okvira.


Nakon što ste sve priredili, pomiješajte struktur pastu i akrilne boje. Pasta je bijela  pa vodite računa da će vam promijeniti nijansu akrilne boje koju ste odabrali. Zelenu boju okvira koju sam koristila kao osnovnu dobila sam tako da sam u pastu dodala mrvicu svijetlo zelene i mrvicu crne akrilne boje. 


Uz rubove, boju na okvir nanesite kistom kako bi bili sigurni da ste sve kutove pokrili, a ostatak popunite tapkanjem spužvicom jer ćete na taj način dobiti hrapavu teksturu. Vrlo je bitno da vam spužvica bude potpuno suha i da pastu i boje ne razrjeđujete vodom.


Kada se osnovna boja osušila, po potrebi ponovite postupak, ostavite ponovo da se osuši, a zatim dodajte detalje u nekoj drugoj boji, ako želite. Ja sam se odlučila za zlatnu jer mi baš lijepo paše uz ovu zelenu, a i uklapa se sa ostatakom okvira u dnevnoj sobi. Planirala sam obojati samo unutarnji rub uz staklo i povući tanku liniju uz vanjski rub, ali sam se na kraju ipak odlučila lagano preći cijelu unutarnju površinu tankim slojem zlatne, tako da se ispod ipak vidi zelena. To sam napravila tako da sam spužvicu umočila u vrlo malo zlatne i zatim ravnomjerno prelazila po površini. 


Kada se i ovaj sloj boje osušio, skinite krep traku i po potrebi očistite staklo. Ako ste staklo skinuli prije bojanja okvira, sada ga vratite, stavite u okvir sliku po želji i okačite na zid. Ja sam dodatno na staklu nacrtala točkice uz pomoć piši-briši flomića i baš mi se sviđa kako je ispalo! :)


Ilustracija koja se nalazi u okviru (i u okviru iznad) je rad iznimno talentirane mlade umjetnice i dizajnerice Ivane Bugarinović čije radove možete pogledati ovdje







Ako i sami volite 'uradi sam' projekte, a teško vam je procijeniti da li će vam se isplatiti, na blogu Organizirajte se naći ćete zgodan post koji će vam pomoći u odluci! Također, ako vas zanima što bi od mojih diy uradaka ponovila, a što je bio gubitak vremena javite pa ću pripremiti post.

Kakvi ste vi po pitanju kreativnosti? Znate li reći ne ili skupljate potencijalne projekte nemilice? :)
Da li ste već nešto radili sa struktur pastom? Za što ju koristite?

Vikend je pa odvojite vrijeme i završite konačno nešto što ste davno započeli! :)

Hvala što ste svratili!

Pozdrav od Maje

Nema komentara :

Objavi komentar

Voljele bi čuti vaše mišljenje!