petak, 11. svibnja 2018.

DIY: Boromine / Fashion Revolution


Ako ste aktivni na Instagramu, vjerujem da ste već naišli na hashtag #whomademyclothes koji je bio aktualan tijekom nedavnog Fashion Revolution tjedna. Cilj ove kampanje je informirati javnost o problemima modne industrije te potaknuti ljude da zahtijevaju transparentnosti u istoj. Zašto? Zato što je upravo modna industrija, sa naglaskom na brzu modu, jedan od najvećih zagađivača okoliša, zato što su radnici u modnoj industriji među najugroženijima po pitanju radničkih (i ljudskih) prava, zato što su potplaćeni i rade u nehumanim uvjetima...o dječjoj radnoj snazi neću ni počinjati...Osim pritiskom na modne brendove, korake prema održivoj modi možete poduzeti tako da počnete mijenjati osobne navike. Pri tome mislim na kupovinu second hand odjeće i obuće, kupovinu odjeće i obuće od društveno odgovornih brendova, kupovinu kvalitetne odjeće i obuće koje će trajati, ali i održavanje i popravljanje. Više o tome sam pisala ovdje i ovdje, a danas ćemo vidjeti kako obnavljanje obuće izgleda u praksi! :)


Boromine imam otkad su izašle (ne sjećam se više koje godine je to bilo?). Zaljubila sam se u njih na prvi pogled i, nakon vaganja da li da ih kupim ili ne (nisu mi u tom trenutku bile neophodne nove sandale), dobila sam ih na poklon od mame. Od tada ih nosim konstantno tijekom toplijeg dijela godine. Prošle su puno toga i s vremenom su dosta  izblijedile, ali sve ostalo se još odlično drži. Zbog toga sam odlučila osvježiti ih novim slojem boje! Posao je bio gotov za čas, a rezultat su sandale koje izgledaju kao nove! :) 


Potrebno:

platnena obuća, akrilna boja, tekstil medij, kist, komadić spužice ili tkanine, posudica za miješanje.

Postupak:

Platnenu obuću operite i osušite. Svoje Boromine perem u perilici i, kako sam ih početkom sezone već prala, prije bojanja sam ih samo stavila na brzi program (15 min). Kada je obuća suha, zaštitite radnu površinu i pomiješajte boju s teksil medijem. Tekstil medij je otopina koja se dodaje akrilnim bojama i osigurava da bojana tkanina neće postati kruta. Ja sam ju naručila preko neta davno, a sada ih već možda ima i kod nas u hobi trgovinama. Na uputama piše da je miješanje u omjeru 2:1 u korist tekstil medija, ali kako se radi o obući gdje nije nužno da tkanina bude mekana, ja sam omjer obrnula. Boju i medij dobro promiješajte pomoću kista prije nego počnete. Ovaj medij vam nije neophodan kod bojanja obuće, pogotovo obuće od grublje tkanine, ali svakako bi preporučila da akrilnu boju razrijedite barem sa malo vode kako bi tkanina što bolje upila boju, odnosno kako bi izbjegli kruti sloj boje na površini tkanine.



Boju u tankim slojevima nanosite na tkaninu pomoću kista, pazeći na rubove i dijelove uz rubnu traku. Traku nemojte bojati jer to neće izgledati lijepo s obzirom na to da su trake obično sintetičke pa neće upiti boju. Kako ovdje samo osvježavam boju, greške će biti manje vidljive, ali ako obuću bojate u neku drugu boju budite jako oprezni i za dijelove uz traku koristite tanji kist kako bi bili što precizniji. nakon što ste nanijeli boju, ostavite 3-4 minute da se djelomično upije, a zatim dobro istrljajte komadićem spužvice ili tkanine koja neće ostavljati dlačice. Na taj način ćete ujednačiti boju i ispraviti eventualne tragove kista! Obuću ostavite da se osuši na zraku, ali ne na izravnoj sunčevoj svjetlosti. Na rupice za pertle ne morate posebno paziti jer se boja s njih vrlo lako skida nakon što se osuši.




Za slučaj da bojate obuću koja ima svijetli đon, obavezno ga zaštitite pomoću krep trake jer će guma đona upiti boju i više ju nećete moći ukloniti! To je sva filozofija! 



Ovim jednostavnim zahvatom produžila sam vijek svojim omiljenim sandalama, a kako je akrilna boja dodatno ojačala tkaninu, vjerujem da ću ih još dugo nositi! 

Ako ste i sami u potrazi za ljetnim sandalama, a nemate neke koje možete popraviti, Boromine bih vam svakako preporučila! Iznimno su udobne i izdržive, a proizvedene lokalno, što je dodatan plus jer se izbjegava negativan otisak uslijed transporta robe na veće udaljenosti! Možete ih čak naći i rabljene pa provjerite na stranici Moje krpice! :)

Imate li naviku popravljati odjeću i obuću ili se ipak radije ponovite?
Da li ste već pokušali bojati obuću (ili odjeću) i na koji način?

Ja sam prošli vikend osim sandala, prepravila i jednu vintage maminu haljinu i jednu vintage suknju naslijeđenu od kume, koja mi je bila premala! Čekaju me još krpanje omiljenih malih čarapica od kojih se ne možemo odvojiti! U modnu revoluciju malim koracima! :)

Pozdrav od Maje

2 komentara :

  1. ja imam identični par boromina, a i moje su već pomalo posivile. Nisam se još odlučila kojom ću ih bojom prebojati. Mislim da trenutno kući imam samo crvenu tekstilnu boju, pa mislim da ću probati tu jer je nisam odavno koristila. Super DIY projekt! Ja isto često prepravljam vintage odjeću. Vintage odjeća je kvalitetnija od moderne koja se u pravilu radi od isplatljivih i jeftinih materijala, tako da kada su u pitanju vintage komadi isplati se oko njih potruditi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Ivana! Nadam se da će bojanje uspjeti, rado bih vidjela rezultat pa ako se sjetiš šibni fotkicu! :) Apsolutno se slažem da se za dobar vintage komad isplati potruditi upravo zbog kvalitete, a i ako smo u nešto uložili trud i vrijeme, veće su šanse da ćemo više paziti, čuvati i produžiti vijek! :) Hvala još jednom na javljanju! <3

      Izbriši

Voljele bi čuti vaše mišljenje!