subota, 23. prosinca 2017.

INSPIRACIJA: Zero Waste po putu / Što mi je u torbi?


Biti obazriv prema prirodi podrazumijeva niz malih koraka koje radimo u svom svakodnevnom životu kako bi izbjegli proizvodnju nepotrebnog otpada. To se prvenstveno odnosi na predmete za jednokratnu uporabu od kojih je većina plastična. Ovakav način života zahtjeva trud i planiranje, ali nije nužno zahtjevan kao što mnogi misle. Sve što je potrebno za početak je razmisliti o tome gdje postoji prilika za napredak i zatim potražiti ekološki prihvatljiviju alternativu. Nakon toga preostaje samo stvaranje navike što nekima ide brže, a nekima sporije. Generalno, većini nam lakše ide izbjegavanje plastičnih boca s vodom, plastičnog pribora za jelo, plastičnih slamki, papirnatih ubrusa, najlonskih vrećica i sličnog u nekom svakodnevnom životu, ali što kada smo na putovanju, u nekoj novoj sredini? Ista stvar! Malo razmišljanja unaprijed i bit ćete spremni uživati komfor bez negativnog utjecaja na okoliš!


Za nedavni i neplanirani vikend u Budimpešti, svoj omiljeni Sitolab ruksak sam opremila svim neophodnim, vodeći računa da ga ne pretovarim kako si ne bi pokvarila razgledavanje i skitanje! Kada se spremate za put, bitno je pripremiti osnovni set, koji će uvijek biti s vama. To može varirati ovisno o tome gdje idete i što tamo planirate raditi. 

Mi smo recimo imali u planu posjetiti Karavan food i ondje jesti pa sam znala da će mi trebati:
  • pribor za jelo, 
  • platneni ubrusi i
  • boca za vodu,
kako bih izbjegla jednokratne plastične i papirnate predmete.


Kako na radnom mjestu većinu vremena, od ranog proljeća do kasne jeseni, provodim vani gdje i užinam, davno sam si napravila etui u kojem stoje žlica, vilica, nož, mala žličica i metalna slamka. Iskreno, metalnu slamku slabo koristim, ali imam je za svaki slučaj, ako M.-u zatreba kada smo vani. Etui je izvana napravljen od komadića umjetne kože koji sam našla kod bake, a iznutra od nekog starog plastificiranog stolnjaka. Nešto slično možete napraviti od bilo kakvog materijala kojeg imate kod kuće ili jednostavno pribor spremite u čistu kuhinjsku krpu, zarolajte i zavežite špagicom. Također, ako mislite da je obični pribor pretežak da ga nosate okolo nabavite si pribor od bambusa i problem riješen! Osim pribora u torbi imam i jedan preklopni oštriji nož, koji mi je često dobro došao.

Iako će vam brzu hranu obično servirati u papirnatom ubrusu, ako imate svoje platnene, nećete morati uzimati dodatne što je često nužno ako jedete neki fini, sočni (vegan) burger ili kurtoš kolač punjen sladoledom (na fotkama ispod)! Da nisam imala svoje ubruse, potrošila bi cijelu hrpu papirnatih da sredim nered koji sam napravila! ;) Zbog toga u torbi uvijek, ne samo kada sam na putu, imam stare bandana marame spremljene u mali neseseru u kojem sam na poklon dobila narukvicu za jedan rođendan. Osim ovih marama koristim i male tetra ubruse koji sam dobila kada se M. rodio i oni su vrlo zgodni jer jako dobro upijaju pa ih koristim i nakon pranja ruku ako u toaletu nema aparata za sušenje. 

Uz pribor i ubruse, neizostavan dio svake moje torbe je Dora's staklena boca. Svi znamo koliko je važno biti hidriran pa ako želite izbjeći kupovinu vode u plastičnim bocama, imati bocu uz sebe je neophodno. I u ovom slučaju, ako mislite da je staklena boca preteška, izaberite neku od plemenitog čelika, plastike bez bpa ili od tritana koje su lakše. Možda ne bi bilo loše niti uložiti u termosicu koja će vašu vodu čuvati hladnom tijekom vrućih dana, a čajeve toplim tijekom zime. 


Kako kavu nismo planirali piti 's nogu', svoju putnu šalicu sam ostavila u apartmanu. Ako imate naviku uzimati coffee to go svakako u torbu spremite šalicu za kavu iako, kada ste cijeli dan na nogama, nije loše malo sjesti i na miru uživati uz šalicu omiljenog napitka. Ipak, ako idete u gradove gdje je standard znatno viši od našeg, plaćanje kave u kafiću može bespotrebno opteretiti vaš budžet. U tom slučaju najbolje će vam odgovarati putna termos šalica koja se može dobro zatvoriti da vam napitak ne iscuri po torbi, nešto poput ove. Prije nego izađete iz smještaja skuhajte si napitak po želji i kasnije u njemu uživajte u nekom parku na klupici. :)



Osim ruksaka, kada sam na putu, osnovne potrepštine i dokumente držim u second hand torbici za struk. Zgodna je zato što je mogu nositi i na suknje visokog struka, tanka je pa se ne vidi ispod jakne, a ipak sve što želim da mi bude 'pri ruci' stane unutra. U njoj nosim:
  • mobitel i dodatnu bateriju koju sam dobila u poklon paketu od punkufer-a,
  • fisheye leću za mob koju sam također dobila u paketu od punkufer-a, a nije na fotki jer ju nisam mogla naći, nadam se da nije nestala zauvijek :(,
  • A6 bilju tankih korica s diy držačem za olovku u koju bilježim što sve želimo vidjeti i kojim redom, sitnice koje želim zapamtiti i slično,
  • Handmade by Buč maslac za suhe ruke, lice i usne, pogotovo preko zime,
  • stari djedin novčanik.

I to je sve što mi je trebalo za komforan i low waste turizam! :) Tj. imala sam i fotić, ali ako imate dobru kameru na mobu, on vam i ne treba. Ja nemam, tako da fotić uvijek nosam sa sobom, unatoč njegovoj težini. 


Kada sastavite svoj osnovni set, zapišite sve u planer ili mobitel, a tijekom puta dodajte zabilješku o tome što vam je nedostajalo ili što vam je bilo viška. Idući put kada budete išli na put, spremanje će proći puno lakše i bez stresa! :)

Što vi nosite u torbi kada ste na putu?
Što vam je najvažnije imati uz sebe?
Da li ste volite biti spremni za različite situacije ili ste spontani?
Imate li neke savjete i trikove kako olakšati spremanje za put?

Voljela bih čuti! :)

Ako vas zanimaju slični, zero waste/low waste postovi, naći ćete ih pod oznakom 'Čuvamo okoliš', a postove o putovanjima potražite na oznaci 'Skitamo'!

Hvala što ste svratili! <3

Pozdrav od Maje


Broj komentara: 6 :

  1. Baš dobra ideja kako da iskoristim tetra krpice koje D. više ne treba, a imam ih jedno 50 komada. Nego, lako ovako kada se ide na jednodnevni izlet, ali što kada je to više dnevno putovanje... recimo, ako si ruke nakon wc ne obrišem papirnatim ubrusima (a ne onih aparata za sušenje nema) nego tim krpicama pa onda se toga nakupi i bude mokro. I obično kada nekud idemo kupujem boce i boce vode jer i da uzmem jednu staklenu sa sobom ne bi mi bila dovoljna, a gdje je onda napuniti? Izvan Hrvatske kažu da voda iz slavine nije za piće, a i ako idem napuniti u wc onda za istu cijenu što sam mogla kupiti novu bocu vode platim ovu koja je tko zna kakve kvalitete. Kako kod vas to funkcionira?
    Što se tiče ostalih stvari, uvijek sa sobom (još i prije D.-ova rođenja) nosim kutijicu (doduše plastičnu, ali imam je već dugo i neću je se ubrzo riješiti) sa žlicom, vilicom i nožićem i tim tetra krpicama, ali za sada su bile samo za brisanje D., a sada bih bogme mogla uvesti u širu upotrebu.
    Koristan članak svakako :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hej hvala na čitanju i komentarima! :) Što se tiče brisanja ruku tetra pelenama, imaš pravo da budu mokre, ali do sada sam ih uvijek nekako uspjela osušiti, ljeti se osuše na zraku, a zimi na radijatoru...ali imaš pravo, to bi potencijalno mogao biti problem ako je baš neko loše vrijeme, a u smještaju ne griju. Obično i kad nema sušilo za ruke ja ih dobro otresem pa ubrus i ne bude toliko mokar odmah. Što se tiče boce sa vodom, do sada još nisam bila negdje gdje voda baš nije bila pitka, u tom slučaju je pametnije kupiti vodu, svakako. Inače zamolim da ju napune u kafiću ako baš cjeli dan provedemo vani bez povratka u smještaj. Iako postoje i filteri za boce koji se mogu kompostirati ili life straw, samo to ne posjedujem! Za slučaj da pretpostavim da mi manja boca neće biti dostatna, ponesem veliku od plemenitog čelika, je dodatna težina, ali to je kompromis koji sam voljna napraviti! ;)

      Izbriši
    2. Hvala na odgovorima, baš si mi pomogla. Sitnice, a opet meni nisu pale na pamet :)

      Izbriši
    3. Ma hvala tebi na potaknutoj raspravi! :) Ja bi voljela da blog bude mjesto gdje ovakvom razmjenom mišljenja možemo zajedno doći do nekih ideja, na obostranu korist! :) <3

      Izbriši
  2. Lijepo od vas da se brinete o okolišu. Meni to ne uspijeva kad putujem avionom...najčešće imam samo ručnu prtljagu a tad otpada i pribor i boce. No, kad bi osim malog čovjeka i aviokompanije više o tome brinule (neke stvarno i brinu), puno bi se ekološkije odnosili svi skupa prema prirodi. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se da je putovanje avionom potpuno druga priča, tu nemate puno izbora i sve ovisi o aviokompaniji, ali bitno je truditi se gdje možemo i koliko možemo! :) Hvala na komentaru! <3

      Izbriši

Voljele bi čuti vaše mišljenje!