četvrtak, 23. ožujka 2017.

DIY: Futrola za staklenu bocu

Nedavno sam pisala o tome što sve možemo napraviti kako bi barem malo smanjili svoj ugljični otisak, a jedan od načina je svakako da kažete NE kupovini vode (ili sokova) u plastičnim bocama! Iako u trgovinama možete kupiti višekratne plastične boce bez štetnog BPA, one nisu idealno riješenje jer će puno kraće trajati od staklenih boca! Također, staklo se može nebrojeno puta reciklirati zbog čega kad god mogu prednost dajem staklu! Jedina mana staklenih boca je što su teže od plastičnih i što bi ih trebalo na neki način zaštititi. Staklene boce možete kupiti sa futrolom (dobar izbor imate u BioRoot web trgovini), možete iskoristiti neku staklenu bocu od sirupa i slično koju već imate kod kuće (samo vodite računa da je čep dobar i da neće curiti) ili možete kupiti IKEA Korken staklenu bocu sa čvrsto prianjajućim čepom koja ne curi i super je čvrsta pa ako je zaštitite neće pući niti ako vam ispadne na pod! Dodatan plus je što je super jeftina, oko 8 kuna pa ako za izradu futrole iskoristite neke ostatke tkanine, dobit ćete super kul staklenu bocu za vodu koja je koštala samo djelić cijene staklenih boca koje se mogu kupiti u trgovinama! Kako napraviti futrolu? Evo kako!


Potrebno:

staklena boca, čvrsta, deblja tkanina*, škare, pribadače, krojački metar, krojačka kreda, mašina za šivanje i konac ili igla i konac.

*Ja sam koristila takninu koja mi je ostala kada sam od starog bakinog kaputa pravila pelerinu, a ako kod kuće nemate nešto slično, možete koristiti i deblji filc ili umjetnu kožu!


Postupak:

Izmjerite obim boce i na tu mjeru dodajte 2 cm za šav. Zatim izmjerite visinu do koje želite da futrola bude pa dodajte 2 cm (1 cm za gornji porub i 1 cm za donji šav). Te mjere prenesite na tkaninu i izrežite pravokutnik. 




Presavijte 1 cm ruba koji predstavlja obim boce prema naličju i sašijte. Preklopite tkaninu tako da je lice s unutrašnje strane, a naličje izvana. Rubovi tkanine čija dužina predstavlja visinu boce trebaju biti jedan uz drugi. Spojite ih pribadačama pa sašijte (rukom ili mašinom) 1 cm od ruba. Na kraju još samo provjerite da li cijev koju ste dobili na ovakav način možete navući na bocu te napravite potrebne korekcije. Ako želite, šav možete dodatno sašiti cik-cak bodom ili izrezati nazubljenim škarama.



Prislonite dno boce na naličje tkanine pa ocrtajte uz rub pomoću krede. Oko kruga koji ste ovako nacrtali dodajte još cca 1 cm pa izrežite. Ako želite biti precizniji, jednostavno izmjerite promjer dna, dodajte na promjer 2 cm, podijelite sa 2 i dobit ćete radijus kruga kojeg zatim nacrtajte pomoću šestara na papiru. Izrežite šablonu i spojite ju na tkaninu pribadačama pa izrežite! Nakon rezanja krug spojite sa cijevi koju ste prethodno sašili i pažljivo spojite pribadačama tako da je naličje s vanjske strane pa sašijte (rukom ili mašinom) 1 cm od ruba. Rub po želji sašijte cik-cak bodom ili izrežite nazubljenim škarama.




Okrenite futrolu na pravu stranu i navucite ju na bocu!


Ukrašavanje

Ako ste bocu napravili od neke jednobojne tkanine, možete ju dodatno ukrasiti po želji! Ja sam se odlučila za zlatnu i srebrnu akrilnu boju čisto da ih isprobam! :) Osim boja koristila sam malu zdjelicu u koju sam istiskala boju, kist i filcani, samoljepljivi krug koji se koristi za zaštitu namještaja (npr. nogu od stolice da ne grebu parket). Taj krug sam nalijepila na komadić drveta da mi bude lakše praviti uzorak. Prvo sam jednostavnim potezima kista napravila uzorak u zlatnoj boji, a nakon što se osušio sam uzorak radila srebrnom bojom i filcanim krugom na koji sam kistom nanosila boju. Osim bojom, futrolu možete ukrasiti i vezom ili aplikacijama kao ovdje!




Uz izbjegavanje plastičnih boca za vodu, preporučila bih vam i ida izbjegavate plastične šalice za kavu, jednokratne ili višekratne. Umjesto njih birajte metalne ili keramičke, a kako napraviti 'cozy' za keramičku šalicu kako si ne bi ispekli ruke, pogledajte ovdje! :) Također, dodatnu motivaciju za promjenu loših navika koje negativno utječu na naš okoliš potražite ovdje!

Da li imate naviku nositi bocu za vodu sa sobom?
Kakve boce preferirate?
Kako vam se sviđa ova ideja?

Pišite i podijelite svoje ideje za čuvanje okoliša! :)

Hvala što ste svratili i ugodan dan vam želim! <3
Maja

2 komentara :

  1. Odlicna ideja i tutorijal! Potpuno se slažem, plastiku treba izbegavati i koristiti prirodne materijale.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Vesna! Drago mi je da ti se sviđa tutorial! :)

      Izbriši

Voljele bi čuti vaše mišljenje!